Hvala Allahu, Gospodaru svjetova, Stvoritelju nebesa i Zemlje, Davaocu tmine i svjetla; i neka je Allahov salavat i selam na našeg Poslanika.
Jedna od odlika mu'mina je i da oni svoja stidna mjesta cuvaju, a oni koji budu tako cinili, bice spaseni. O tome govore ajeti Sure Mu'minun:
"Vjernici su spaseni!" "Oni koji su u svojim namazima skruseni!" "I koji ruzna djela izbjegavaju!" "I koji zekat daju!""I koji stidna mjesta svoja cuvaju!"
"Osim od svojih zena ili onih koje su u posjedu njihovu - oni zaista prijekor ne zasluzuju!" "A oni koji i pored toga budu trazili, oni su nasilni!"
(Suretu-l-Mu'minun:1-7)
Allah dz. s. naredjuje Poslaniku s.a.v.s. da naredi svojim zenama, kcerkama i vjernicama da niz svoje tijelo spuste ogrtace, kako ne bi bile uznemiravane, pa u Suri Ahzab stoji:
"O Vjerovjesnice, reci zenama svojim, i kcerima svojim, i zenama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako ce se najlakse prepoznati pa nece napastovane biti. A Allah prasta i samilostan je."
(Suret-l-Ahzab:59)
Ovim Kur'anskim ajetom se naredjuje spustanje ogrtaca vjernica, da ne bi bile uznemiravane, od strane onih koji cine sirk. Cak ni u vrijeme Poslanika s.a.v.s. musrici (mnogobosci) nisu uznemiravali pokrivene zene, a to se danas desava u glavnom gradu BiH i mnogim BiH gradovima, gdje musrici ovoga prostora i to musrici iz vlastitoga naroda silom skidaju mahrame pokrivenih djevojaka, prijete im i ponizavaju ih: u skolama, na ulicama, u sredstvima javnog prevoza i sl..
Naravno, Bosnjaci sute i misle da to nije njihov problem, nego problem svakog pojedinca, ponaosob. Jeli to znaci, da je sirk ovoga vremena dobio nove oblike i dimenzije?
Jeli to zivimo u vremenu modernog, ufitiljenog, uglanjcanog i perfidnog sirka? Jeli to muslimanima nema mjesta u njihovu vlastitom gradu i zemlji?
Kuda to muslimani treba da idu i kome da ostave zemlju koja je natopljena sehidskom krvlju?! U toj zemlji ne mozes koraka napraviti a da na tom mjestu nije najmanje jedan Bosnjak u posljednjih stotinu dvadeset godina: ubijen, osakacen, obescascen, ponizen ili obespravljen!
Jedne prilike dolazi kod Poslanika s.a.v.s. mladic koji od njega trazi da mu dozvoli da ucini zinaluk, pa u predaji koja se nalazi u Ahmedovoj zbirci stoji:
Prenosi Ebu Umame da je dosao mladic kod Poslanika s.a.v.s., govoreci mu: "O Allahov Poslanice, dozvoli mi da ucinim zinaluk!" Pa su mu prisli ashabi govoreci: "Uh, uh!" Rece mu Poslanik s.a.v.s. : "Pridji mi!" Pa je prisao, a Muhammed s.a.v.s. mu rece: "Da li bi volio da neko ucini zinaluk sa tvojom majkom?" Rece: "Ne, Allah mi dao da budem zalog umjesto tebe i niko ne voli, da mu se zinaluk ucini sa majkom!" Rece: "Da li bi ti zelio da
neko ucini zinaluk sa tvojom kcerkom?" Rece: "Ne, Allahov Poslanice, Allah mi dao da budem zalog umjesto tebe i niko ne zeli da mu se ucini zinaluk sa njegovom kcerkom!" Rece: "Da li bi ti bio zadovoljan da neko ucini zinaluk sa tvojom sestrom?" Rece: "Ne Allahov Poslanice, Allah dao da budem zalog umjesto tebe i niko ne voli da se ucini zinaluk sa njegovom sestrom!" Rece: "Da li bi volio da neko ucini zinaluk sa tvojom tetkom (po ocu)?"
Rece: "Ne, Allahov Poslanice, Allah dao da budem zalog umjesto tebe, niti ljudi vole da se zinaluk ucini sa tetkom!" Rece: "Da li bi zelio da neko ucini zinaluk sa tvojom tetkom (po majci)?" Rece: "Ne, Allahov Poslanice, Allah me ucinio zalogom za tebe, niti bilo ko voli da se ucini zinaluk sa njegovom tetkom!" Zatim je stavio ruku na njega i rekao: "Gospodaru, oprosti mu grijeh, ocisti mu srce i sacuvaj mu spolni organ!"
Da li oni koji cine zinaluk ili misle na njega, pomisle na ove rijeci Poslanika s.a.v.s. i da li bi isti bili zadovoljni da se zinaluk ucini sa njihovim najblizim, koje su pomenute u citiranom hadisu? Muhammed a.s. u hadisu kaze da nije dozvoljeno ubiti muslimana osim u tri slucaja:
Prenosi se od Abdullaha da je Poslanik s.a.v.s. rekao:
"Nije dozvoljeno proliti krv muslimana koji svjedoci da nema drugog gospodara mimo Allaha i da sam ja Allahov Poslanik, osim u tri slucaja: ozenjenom bludniku, ubistvo za ubistvo, otpadniku od vjere koji se odmetne od zajednice!"
Muhammed a.s. u slijedecem hadisu spominje one koji cine tri vrste grijeha, da u momentima cinjenja istih nisu u islamu:
Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Ne cini zinaluk onaj koji ga cini, a da u momentu njegova cinjenja ne prestaje biti vjernik, niti alkoholicar pije alkohol kada ga pije a da je u tom momentu vjernik, niti krade kradljivac a da kada to cini ne prestane biti vjernik, niti sebi prisvoji pohlepan covjek otetu stvar, a ljudi u to upru svoje poglede, a da u tom momentu ne prestane biti vjernik!"
Braco i sestre! Razmisljaju li oni koji cine ova tri grijeha i koje iman napusta dok ih cine, da mozda u tim trenucima nece nastupiti njihova smrt i da kao takvi ne napuste ovaj svijet i ne susretnu se sa svojim Gospodarom!? Koliko je Bosnjaka u dilemama sa samima sobom, oko izvrsavanja
fardova i cinjenja harama!? Koliko je samo Bosnjaka u nijjetu da ucini tewbu, ali u kasnoj starosti, koja mozda nikada nece doci?! Koliko je nas koji srljamo u grijehu i cuvamo ljudske hatrove i govorimo "sa svijetom" i "sta fali"! Dok bosanska mladost biva bacena pod noge, dok se kod mnoge omladine ne zna ni gdje joj je obraz, a gdje nesto drugo, njihovi roditelji govore "sa svijetom"! Bojati se da to "sa svijetom" ne bude putevima dzehennema?!
Islam je rijesio pitanje funkcionisanja zajednice i drzave, pa je prevencijom u potpunosti obezbijedio i zastitio islamsko drustvo od opakih bolesti, koje haraju i prijete danasnjem covjecanstvu, kao rijetko do sada. Islam je zabranio zinaluk i svrstao ga u grijehe za koje se pored ahiretske kazne izvrsava i hadd (bicevanje ili kamenovanje - shodno statusu onoga ko pocini zinaluk: da li je ozenjen ili udata). U tom smislu su slijedeci ajeti Sure Nur:
"Objavljujemo Suru i njezine propise cinimo obaveznim! U njoj objavljujemo jasne dokaze da biste pouku primili." "Bludnicu i bludnika izbicujte sa stotinu udaraca bica, svakog od njih, i neka vas pri vrsenju Allahovih propisa ne obuzima prema njima nikakvo sazaljenje, ako u Allaha i u onaj svijet vjerujete, i neka kaznjavanju njihovu jedna skupina vjernika prisustvuje!"
"Bludnik se ne treba zeniti osim bludnicom ili mnogoboskinjom, a bludnica ne treba biti pozeljna osim bludniku ili mnogoboscu, to je zabranjeno vjernicima." "One koji okrive postene zene, a ne dokazu to sa cetiri svjedoka, sa osamdeset udaraca bica izbicujte i nikada vise svjedocenje njihovo ne primajte; to su necasni ljudi," "osim onih koji se poslije toga pokaju i poprave, jer i
Allah prasta i samilostan je!" "A oni koji okrive svoje zene, a ne budu imali drugih svjedoka, nego su samo oni svjedoci, potvrdice svoje svjedocenje zakletvom Allahom, i to cetiri puta da zaista govore istinu," "a peti put da ih pogodi Allahovo prokletstvo ako lazu!" "A ona ce kazne biti postedjena, ako se cetiri puta Allahom zakune da on, doista, laze,""a peti put da je stigne Allahova srdzba, ako on govori istinu!" "A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti Njegove i da Allah ne prima pokajanje i da mudar nije... -"
Muhammed a.s. jedne prilike odgovara na pitanje jednog od ashaba:
Prenosi Enes ibn Malik: Receno je: "Allahov Poslanice, kada cemo ostaviti naredjivanje dobra i zabranjivanje zla?" Rece: "Kada se kod vas pojavi ono sto se pojavilo kod Benu Israila; kada vasi odrasli (stari - prvaci, predvodnici) budu cinili razvrat (zinaluk), kada vasi mladi budu drzali vlast i kada znanje bude kod najgorih od vas!"
Zar i u ovom vremenu zinaluk ne cine stari i prvaci? Zar vlast ne pripada onima koji su "mladi" za nju, ili zar domacinluk u mnogim nasim kucama nije presao u ruke zena i djece? Zar "znanje" ili "zvanje" nije kod mnogih koji su najgori medju nama? Dok su bosanski sinovi ratovali i drzali odsudnu odbranu po bosanskim vrletima, mnogi su se "ucenjaci" naucili skola i nakupili znanja i diploma!
Dok je bosanska sirotinja tragala za koricom hljeba, mnogi su nesto na znanje, nesto na funkciju, nesto na lijepe oci, nesto po rodbinskim linijama, promovirani u eksperte i stekli velika zvanja!
Zato ce ovih dana stotine komandira ceta, vodova i odjeljenja, ali onih najboljih dobiti otkaze iz vojske, za cije su postojanje oni i najzasluzniji, jer nemaju diploma, koje su kljucne, za ostanak u profesionalnoj vojsci.
Znam, da dok su jurisali na neprijateljske tenkove i rovove, dok su svojim tijelima goloruki stajali pred silnu tehniku i ljudstvo neprijatelja, da ih niko nije pitao za strucnu spremu, jer na: Treskavici, Prenju, Vlasicu, Igmanu, Nisicima i sl., nije trebalo biti strucno osposobljen, nego samo imati srce.
Zato me boli, kada prije par dana razgovaram sa jednim od oficira iz legendarne focanske brigade, a on mi kaze: "Idem za Ameriku, jer za nas vise nema mjesta. Razvlace nas k'o pometinu!" A ovu izreku (k'o pometinu), stari Bosnjaci dobro znaju sta ona znaci i koliko boli. Zar nije zulum da povratnik iz Amerike, koji je tamo pobjegao odmah pocetkom agresije na BiH, odmah po povratku dobije posao i stan, koji pokusava otkupiti.
Dok sredjuje papire za otkup jednog stana, delozira bosnjackog izbjeglicu iz stana na koji je "amerikanac" imao stanarsko pravo prije agresije i naravno u tome uspije. Potom isti dobije saglasnost na potkrovlje u drugoj zgradi, a mudzahidi koji jos u svojim tijelima nose desetine gelera, placaju kiriju i lijece nezalijecene rane.
Samo sto mnogi koji su pobjegli iz BiH nisu poceli traziti odstetu za bol koji su pretprili daleko od domovine, uzdisuci za socijalom, koja je mogla biti mozda i veca, da su doticne zemlje to bolje rijesile! Uistinu, "traume" tih ljudi su velike i dostigle su granicu po kojoj ti isti treba da imaju dovoljan broj stanova, za svakog clana porodice, kako ne bi dolazilo do svadja i nesuglasica unutar familije!
Ali, rane na dusama obespravljenih boraca su duboke i bole vise nego su boljele one koje su zadobili na svojim tijelima, onda kada su bez anestezija morali da im se vade geleri ili amputiraju ruke i noge.
Onaj ko ucini zinaluk i nad njim se izvrsi kazna bicevanja, moze se ozeniti samo osobom nad kojom je izvrsena ista kazna, kao sto stoji u slijedecem hadisu:
Prenosi Ebu Hurejre r. a. da je Poslanik s. a. v. s. rekao: "Onaj koji ucini zinaluk pa se izvrsi nad njim bicevanje, on ne moze ozeniti osim onu koja je to isto ucinila!"
Muhammed a.s. u hadisu, koji se nalazi u Buharijinoj zbirci, govori o predznacima Sudnjeg dana, pa kaze:
Prenosi Enes ibn Malik, da je Poslanik s.a.v.s. rekao: "Od predznaka Sudnjeg dana su: podici ce se znanje, ustoliciti neznanje, pice se alkohol i rasprostranice se zinaluk!"
Enes r.a. prenosi slijedeci hadis:
Prenosi Enes r. a.: "Prenijecu vam nesto sto sam cuo od Poslanika s. a. v. s., o cemu vam niko drugi ne moze govoriti osim mene! Cuo sam Poslanika s. a. v. s. kada je rekao: "Od predznaka Sudnjeg dana su: podizanje znanja, sirenje neznanja i zinaluka, pijenje alkohola, smanjenje broja muskaraca i povecavanje broja zena, tako da ce biti pedeset puta vise zena u odnosu na muskace!"
Jedan od najvecih grijeha je potvaranje cestitih vjernica, o cemu govori 19 ajet Sure Nur:
"One koji vole da se o vjernicama sire bestidne glasine ceka teska kazna i na ovome i na onome svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate."
"Sve sto je ovdje napisano a nije u suprotnosti sa Qur'anom i Hadisom je samo Allahovo djelo, sve drugo je samo moja rabota"
Glavna tema ovog teksta nije sami brak vec islamski nacin sklapanja braka. Zelja za ovim tekstom je nedavno se osobno kod mene rodila, jer sam u zadnje vrijeme imao priliku prisustvovati nekim svadbama ovdje u Canadi, kao i moja pomisao da cu mozda uskoro naci tu moju sudenu, pa tako zelio bih znati onda kako i kuda. Takode ovo je moj pokusaj da odgovorim jednoj seki kako treba da slavimo sklapanje islamskog braka.
To sto sam dozivio ovdje u Canadi prilikom sklapanja islamskih brakova je zaista zaista za plakanje. Mnogi cak neznaju da se u dzamiju ne ulazi bez marame, odnosno da se nemoze obuci kao da se ide u disko ili tako slicna mjesta. Kad se to ipak nekako prevazide, tako sto imam vjenca te mladence u hodniku ili nekom predsoblju dzamije (da dobro citate) onda se ide u vec zakupljeni restoran ili neku salu. E tu tek nastaje ono sto je najvise suprostavljeno islamskom nacinu sklapljanja braka.
Naime pocinje prvi ples i urnebes, poljubci mladenaca i da dalje ne nabrajam. Alkohol nije samo da se pije u ime mladenaca (i zelje za hairli brak), vec su ga oni licno i kupili, njihova familija ga donosi, servira i to sve u ime novog "u islamu zasnovanog braka". Pitanje koje proizilazi iz samog toga je: O kojem islamu mi ovdje pricamo? Da mozda mi bosnjaci nemamo neku novu vjeru??
Nije mi cudo za mladence koji neznaju za tako nesto jer sad tek vidim koliko su nasi roditelji bili izvan vjere i kako nisu u mogucnosti objasniti svojim sinovima i kcerima sta je islamski brak i veselje. Zar pocetak braka sa alkoholom bilo to direktno ili indirektno moze biti hairli brak? Ja licno smatram da sto mi bosnjaci cinimo je zaista neka nova vjera a ne casni Islam. Ja nigdje u casnom
Qur'anu nisam uspio naci da se svadba na bilo koji nacin moze proslaviti sa opojnim picem. Ovo sto se desava sa bosnjacima u domovini kao i u dijaspori je cisto imitiranje zapada odnosno krscanja, narocito kada je u pitanju brak. Zar mi neznamo nista drugo?
Ovdje sam uvrstio nekoliko hadisa iz kojih se mogu izvuci fine pouke kada je u pitanju bracna veza i sam cin sklapanja braka.
"Zenite se, jer vam zene doista donose blagoslov u kuce."
"Trazite nafaku stupanjem u brak."
"Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera."
"Ne uzimajte zene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota moze upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak moze uciniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove poboznosti, jer cete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge."
"Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od naseg pravca udaljava se od nas."
"Sklapajte brakove i radjajte djecu; ja cu se ponositi vasim brojem naspram drugih zajednica."
"Zena se uzima zbog cetiri stvari: zbog imovine, radi dobrog roda, zbog ljepote, zbog poboznosti. Drzi se ove pobozne!
Tri izjave imaju se smatrati zbiljom bez obzira da li su potekle u zbilji ili sali: vjencavanje, pustanje zene (razvod) i vracanje njezino nakon pustanja.
"Allah najvise prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuce braka."
"Kada neko od vas hoce da zaprosi neku zenu, ako moze da kod nje vidi ono sto ga privlaci da se njome ozeni, neka vidi."
"Pristanak za udaju zene koja je ranije udavana je preci od pristanka njezina staratelja, a i od djevojke se trazi pristanak, koji moze biti iskazan i njezinom sutnjom."
"Nema braka bez (privole) staratelja i dvojice pravednih svjedoka."
"Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama."
"Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi."
"Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama."
"Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava."
"Kada neko od vas ima spolni odnos sa svojom suprugom, neka se ne udaljuje od nje sve dok i ona ne zadovolji svoje potrebe."
"Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto ce imati onaj covjek koji objelodani ono sto mu njegova zena povjeri pri spolnom snosaju kao i on njoj."
"Ashabi su razgovarali o planiranju porodice. Jedni su opravdavali postupak, pri polnom odnosu, u kojem su sprecavali spermi da dodje do maternice, ejaklukacijom van zenskog spolovila. Drugi su sumnjali u to. Pitali su Poslanika a on je rekao:
Radite sto zelite, ali bice onako kako Allah odredi. Od svake vode (sperme) ne nastaje djete."Covjek
Covjek ce biti nagradjen i za intimni zivot sa svojom zenom. Jedan od slusatelja, koga je ova rijec Allahova Poslanika ne malo iznenadila, zacudjeno upita:
Zar ce covjek biti nagradjen i za to sto zadovoljava svoju strast? - na sto mu Allahov Poslanik odgovori: "Zar ne znas da bi ucinio haram ako bi svoju strast zadovoljavao na nedozvoljen nacin, zato, ako je zadovoljava na dozvoljen nacin, bice nagradjen."
Sto se tice svadbe i veselja pronasao sam sledece hadise koji su veoma jasni.
"Objelodanite stupanje u brak, a vjeridbu drzite u tajnosti."
"Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlaksi opremom."
"Jedan dan gozbe na svadbi je sunnet (obaveza), dva dana su dobro djelo, a tri dana su vec znak hvalisanja i zelje za prestizom."
"Kada se zenio Poslanikov drug Abdurahman ibn Avf, Allahov Poslanik mu je rekao: "- Priredi gozbu, zakolji makar ovcu!
Ovdje cu ponoviti neke ruzne i islamu nepoznate obicaje: prilikom sklapanja braka prireduju se razna veselja, svadbe, cestitanja, slavlja i sI. Uzviseni islam nema nista protiv toga, ako je u granicama ljudske pristojnosti. Islam preporucuje da se u vezi sa sklapanjem braka priredi veselje i gozba, na kojoj ce se pozvati prijatelji i poznanici
Pa kada na ovakvim veseljima bude malo i zabave, ni to ne smeta. Medutim, kod nas se u posljednje vrijeme javljaju razni islamu nepoznati obicaji u vezi sa svadbom, sklapanjem braka i slicnim sastancima. U ove korisne islamske sastanke uvodi se sve vise upotreba aIkoholnih pica, zbog cega se ovakvi sastanci najcesce pretvore u zlo i dobiju najodvratniji izg1ed, a cesto se zavrsavaju i tragicno. Osim toga, raskos na ovakvim svecanostima uzima sve vise maha.
Cesto se i ne gleda koliko to kosta, ugledaju se jedan na drugog i sve se vise izlazu nepotrebnim troskovima. Tada se i ne razmislja moze li i kako ce mlada ili mladozenja podnijeti tolike troskove u momentu kada im je svaka marka ili dolar potreban za novo kucanstvo, vec se samo trazi i zahtijeva.
U vecini slucajeva, ovakvi troskovi negativno uticu na mlade, sto je cest uzrok pojava za odugovlacenja sa zenidbom. U vise slucajeva i veliki darovi su razlog za izbjegavanje udaje ili zenidbe.
Sve ovo treba zdravije sagledati, pa na osnovu zdravog razuma izbaciti iz prakse svaki veci raskos i nepotrebni teret, koji je cesto razlog izbjegavanja braka, posebno kod onih sa skromnim stanjem. SkIapanju braka mnogo stete i pretjerani zahtjevi, od strane djevojke i njenog roda, tj. traze od buduceg zeta da prije vjencanja uredi ili nabavi sve ono, sto on u toj situaciji i sa potrosackim kreditom nije u stanju da ispuni.
Kao posljedica tih zahtjcva su; rastajanje, odustajanje od zenidbe poslije nekoliko dana braka. Slicna situacija je i sa zahtjevima mladozenje da mu mlada donese sve ono cime treba da je opremljen jedan moderan stan, a neki idu jos dalje i zahtijevaju uz sve receno i auto, pa makar i "ficu"( e to je zaista pretjerivanje ali vjerovali ili ne ima toga danas ). U slucaju da to nije u stanju da nabavi mlada, mladozenja odustaje od zenidbe ili ako je brak sklopljen, razvode se.To je, dakle brak iz interesa, sto je u totalnoj suprotnosti islamskim propisima.
U interesu zdravog i sretnog braka i porodiee, od svih lose stvorenih navika treba odustati i shvatiti da je zivot najdrazi i sve sto donosi kada mladi zajednickim naporima kupuju i ureduju kucu.
Sada nesto o samom cinu sklapanja braka. Seri'atsko pravo ne daje zarukama obavezan karakter, pa se brak moze sklopiti i bez zaruke.
Medutim, Muhamed (a.s.) preporucivao je da se buduci bracni drugovi prethodno dobro upoznaju. Poslije ponude i pristanka dvoje Ijudi suprotnog spola, brak se moze sklopiti licno ili preko punomocnika. Sklapanje islamskog braka obavlja se u dzamiji ili prostoriji odbora islamske zajednice ili prostoriji koju za taj cin odredi islamska zajednica.
U pogledu samog sklapanja braka, odnosno zakljucenje zenidbenog ugovora izmedu muslimana i muslimanke potrebno je da su prisutni slijedeci uvjeti:
- izjava slobodne volje bracnih drugova o stupanju u brak;
-da su obje strane (momak i cura) pametne;
-da nema zapreke u vjencanju;
-da se i ponuda i pristanak obave na istom mjestu i da stranke cuju jedna drugu
- da su prisutna dva svjedoka prilikom davanja izjava mladenaca;
-da momak i cura znaju izgovoriti i svojim rijecima objasniti makar osnovne principe islamskog vjerovanja a to je:
"Amentu billahi, lie melaiketihi, lie kutubihi, ve rusulihi, ve-l-jevmi-lahiri, ve bi-l-kadri hajrihi, lie serrihi minellahi te'ala.
To u prijevodu znaci:
"Ja vjerujem Boga, Bozije meleke, Bozije knjige, Bozije poslanike, Sudnji don i da sve sto se dogada i zbiva biva sa Bozijim odredenjem. "
Treba znati izgovoriti Kelime-i-Sehadet, klanjati pet dnevnih namaza, postiti mjesec ramazan, davati zekat, a kad se u zivotu bude u sutuaciji obaviti hadz itd.
Izjava volje o stupanju u brak sastoji se u ponudi sklapanja braka s jedne strane ( bilo to momak ili cura ) i na istom mjestu i istovremeno prihvatanje te ponude. Ponuda moze biti i u pismenoj formi.
U pogledu svjedoka Muhammed, a.s. kaze: "Nema braka bez svjedoka. Prema tome, Seri'atsko pravo od svjedoka trazi da su pametni i punoljetni. Da su muslimani i da nisu gluhi. Osim toga svjedoci ne mogu biti pospani, niti u pijanom stanju pa da ne shvate ponudu i prihvatanje zarucika.
Najmanji broj svjedoka potrebnih za sklapanje braka treba da su dva muskarca ili jedan muskarac i dvije zene.Umjesto jednog mukarca uzimaju se za svjedoke dvije zene, jer Kur'an kaze:
" ...ako bi jedna zaboravila da je druga na to podsjeti."
Ovo je zato, da bi se kasnije, ako bude trebalo, mogli sjetiti i tacno posvjedociti da je brak sklopljen, jer Seri'atski propisi ne zahtijevaju evidentiranje sklopljenih brakova u registar vjencanih.
Na osnovu propisa Seri'atskog prava sklapanje braka moze vrsiti samo ona osoba, koja je za taj svecani cin ovlastena od vjerskog organa, koji je nadlezan da izdaje ovlastenja za vrsenje islamske i hatibske duznosti. Ako u nekoj zemlji ili mjestu nema ovlastenog imama koji moze obavljati poslove vjencavanja, mladenci mogu sklopiti zenidbeni ugovor samo pred valjanim svjedocima.
Takav ce brak, ukoliko ne postoji neka zenidbena smetnja, biti po seri'atskom pravu valjan tek onda, kada doticni dodu kod imama koji je za to ovlasten i saopsti mu da su sklopili zenidbeni ugovor pred valjanim svjedocima.
Tada imam provjerava da nije postojao neki od uvjeta, koji bi smetao sklapanju braka po seri'atskom pravu, i kada ustanovi da nema zapreka, proglasava takav brak ispravnim i registruje ga sklopljenim, unijevsi potrebne podatke mladenaca.
Kada cura i momak dodu kod nadleznog imama i izraze zelju da cin vjencanja hoce izvrsitii po Seri'atskim propisima, ovlasteni imam ce, utvrditi identitet zarucnika. Odmah zatim imam utvrduje okolnosti koje bi mogle uticati na ispravnost braka po Seti'atskom pravu.
Ukoliko nema nikakvih smetnji za brak, zarucnici ce se sporazumjeti o visini "mehri-muedzdzela", pa kada se i to utvrdi imam ce naglasiti da se Seri'atsko vjencanje moze izvrsiti, i tada pristupa samom aktu vjencanja: Proucivsi E'uzu i bismillah upoznaje mladence s pravima i duznostima muza i zene koje proizilaze iz islamskog braka.
Odmah zatim izgovarajuci ime i prezime, te ocevo ime mlade pita mladu: da li uzima za bracnog druga, izgovarajuci ime i prezime te ocevo ime mladozenje, drage volje, bez icijeg nagovora ili prisile Poslije dobivenog pozitivnog odgovora od zarucnice, imam se obraca istim pitanjima i zarucniku.
Kada imam dobije jasan i pozitivan odgovor i od mladozenje, obraca se prisutnim svejdocima pitanjem: da li ste cull izjavu mladenaca? Svi odgovori su zapisnicki konstatovani. Nakon svega sto je ovlasteni imam utvrdio i upisao u zapisnik, upucuje mladencima potrebne vjerske upute i zivotne savjete vezane za islamski brak, kojih bi se trebali pridrzavati i po njima zivot uskladiti u interesu njihove bracne i porodicne srece.
Bio bi prezadovoljan ako barem neko uzme pouku iz ovog teksta, i molim Svevisnjeg Allaha da jednom shvatimo da samo brak baziran na temeljima islama moze biti sretan i ihshAllah spasiti nas dzehenemske vatre. Nepravite kompromise kada su islamski propisu u pitanju pa tako i sklapanje braka!!
Slijedimo islamski nacin zivota, nacin zivota koji ce nas odvesti u spas a ne propast.
Neka nam je dragi Allah svima na pomoci kada budemo docekali taj dan. Nadam se da ce svako postovati vasu zelju za cistim islamskim nacinom stupanjem u brak, a to je okupiti prijatelje, prirediti finu gozbu, uz muziku koja ce poboljsati raspolozenje drustva, i naravno niposto zapoceti brak sa alkoholom bilo to na direktan ili indirektan nacin.
Izbjegavajte javno ljubljenje mladenaca jer to zaista nije islam.
Imitirati druge je jednostavo ali mi kao muslimani imamo nase upute i trebamo jednom konacno doci sebi i reci " ako se vjencajem u dzamiji vec, i ako zelim da brak pocnem hairli, zasto onda ne i veselje sprovesti kako valja" Ko god nebude akceptirao vasu zelju za proslavu sklapanja braka na islamski nacin, ta osoba vam nije prijatelj i takvi va netrebaju biti na veselju.
Nadam se da sam sa ovim tekstom uspio odgovorio na meni postavljeno pitanje.
Katolici su se ranije, koliko mi je poznato, pitali da li zena ima dusu. Indija i hindusi su poznati po jako losem odnosu prema zenama, pogotovo onima koje ostanu bez muzeva, a sigurno ste gledali, a ono ako ne gledali onda barem citali, kako su spaljivane kada im umre muz. Na Zapadu kazu da zena ima velika prava. I ima stvarno prava da bude sve samo ne zena.
Ona je predmet, a ne osoba. Evo na internetu se samo vidi koliko se trguje sa zenama i njenom zenstvenoscu. Zene imaju manje plate, seksualno se zlostavljaju na poslu..., a kada nosi hidzab ili niqab onda je to po njima nesto strasno.
A u stvari to je veliko dobro za zenu. Sigurno su ti poznati napori sa zapada da se "zastite" prava zena u Afganistanu. Oni hoce da stite prava zena ne u svojoj drzavi vec na drugom kontinentu. Ne bi covjek rekao da u Americi nema silovanja zena, nema njihovog maltretiranja, nema neravnopravnosti...
A eto samo u filmovima vidimo koliko zena prodaje svoje tjelo, koliko ih je silovano, maltretirano na razne nacine. I da se stvori jos deset takvih organizacija ne bi mogle da pomognu ugrozenim zenama Amerike, a kamo li da stignu da "pomazu" zenama Afganistana.
Ali ne pomozu oni zene Afganistana zato sto ih nesto vole. U stvari oni, izgleda, misle da je tim zenama lose, a moguce je da kao "pomazu" zenama Afganistana zato sto je zena jedan od tako da kazem vaznih temelja islama. Cista i moralna zena podize porodicu.
Zena koja prihvati Zapadne vrijednosti zivota ne moze da odgaja djecu na Islamski nacin, a znamo da na mladjima, djeci, ostaje svijet. I vidimo kolika je vaznost zene, majke, u opstanku Islama. Bez prave zene muslimanke koja djecu odgaja u Islamu tesko ce biti od te djece pravi i dobri muslimani. Opet, Allah zna najbolje i daje da muslimani postanu oni koji su iz 100% nevjernickih porodica.
Ako bi Zapad uspio da srusi moral zene muslimanke ne bi mu, po meni, trebalo puno da ubrzo oslabi i Islam. Evo sada nekih hadisa o zenama:
"One su (zene), uistinu, druga polovica muskarcima."
Iz ovog hadisa se vidi koliko je znacajna zena i da je ona druga polovina muskarcima, a ne neka trecina ili cetvrtina. Ako su zene druga polovica muskarcima onda su muskarci druga polovina zenama. Ima li tu neke neravnopravnosti???
U Islamu zena muskarcu nije samo predmet vec je to osoba sa kojom zivi, to je osoba koja odgaja djecu, odrzava domacinstvo dok muz zaradjuje...
"Medju stvarima vasega svijeta, najdraze su mi bile zene i mirisi: a svjezina moga oka (radost moga srca) jeste u namazu."
Ako su zene bile najdraze na ovom svijetu zajedno sa mirisima zar sta nama treba od ovog svijeta da bude draze?
"Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim."
Niko nije savrsen od nas ljudi i svi imamo svoje dobre i lose strane pa tako i zene.
"Cetiri elementa dolaze u obzir i utjecu na covjeka prilikom odabiranja odredjene osobe za zenu: ljepota, porijeklo, bogatstvo i moralni kvaliteti (vjera). A ja ti preporucujem da pazis na moralne i dusevne kvalitete i da trazis takvu zenu."
Ljepota je prolazna, a opet dzaba covjeku lijepa zena ako su stalno prisutne svadje. Zar nije lijepse imat prosjecnu zenu pa se slagati s njom i zivjeti u razumijevanju, postovanju i ljubavi nego imati ljepoticu s kojom ce se cvojek svadajati?
Porijeklo nekima znaci puno jer se obicno, po meni, zasniva na nekom ugledu ili bogatstvu. Ne mora znaciti da ce osoba iz ugledne porodice biti ista kao i njeni preci, rodjaci. Moze se desiti da bude drugacija i da opet dodje do problema.
Sto se tice bogatstva citao sam jedna hadis gdje se otprilike kaze: ko ozeni zenu zbog bogatstva zadestiti ce ga siromastvo. A moralni kvaliteti (vjera) su jako vazni. Jer ako je zena dobrog ahlaka muzu ce biti lakse kada bude odsutan. Bice sigurniji, znace da takva zena nece pustati nikoga u kucu, da ce se brinuti o djeci, a ne da kao neke ide po komsiluku i ispija kafe, u pitanjima vjere ce se slagati, nece ga nagovarati na cinjenje harama, opominjati ce ga kada krene da ucini nesto lose...
Ima hadisa u kojima se kaze da ce Poslaniku, s.a.v.s., na najblize biti na buducem svijetu onaj ko bude imao najljepse ponasanje i dobar odnos prema drugim ljudima.
"Ljudi su stradali kad god su bili potcinjeni zenama"
"Poslije moje smrti ljudima nece ostati vece iskusenje od onoga u koje ce ga dovoditi zene."
"Gresno je svako oko koje gleda sto je zabranjeno, jer time vrsi cin bluda. Zena koja se namirise i lijepo nakiti u namjeri da zavede grupu ljudi kraj kojih prodje, grijesna je zbog takvog postupka, kojim moze izazvati pobudu i odvesti u blud."
"Dvije vrste ljudi bice stanovnici Dzehennema i ja ih poslije ovozemaljskog zivota, necu vise vidjeti: silnici, u cijim su rukama bicevi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet, i zene koje nose prozirnu odjecu kao da su gole, koje okrecu lice od Allahovih zapovijedi i sklone su zlim djelima, a glave su im kao grbe u deva. Takve zene nece uci u Dzennet, niti ce osjetiti njegov miris! A miris njegov se siri na sve strane veoma daleko."
"Allahovo prokletstvo je na zene koje oponasaju muskarce i na muskarce koji oponasaju zene."
"Zena koja stavlja periku na glavu, obmanjuje, a svaka obmana je zabranjena."
"Zenska ce osoba kod udaje gledati da se uda za pobozna, cudoredna, ljubazna i darezljiva muza, a pazice da se ne uda za pokvarena covjeka. Mlade djevojke ne treba udaviati za stare, niti za pokvarene ljude. Treba da se udaju za svoju priliku."
"Zena koja redovito klanja pet vakata namaza, posti mjesec Ramazana, cuva svoju cast i postenje i bude pokrna svome muzu, uci ce u Dzennet."
"Poslije poboznosti i bogobojaznosti muslimanu nije nista korisnije dato kao dobra zena: kada joj muz nesto naredi, ona to izvrsi: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspolozi; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrsi; ako cuva svoje postenje i muzevu imovinu kada je on odsutan."
"Hazreti Aisa prica: "Pitala sam Allahova Poslanika kome zena najvise duguje svoju poslusnost, a on mi rece:
Muzu. A kome covjek najvise duguje? Majci - odgovori mi Allahov Poslanik."
"Nije nas onaj koji odvrati zenu od njezina muza."
"Najblagosljovenija je ona zena koju je najlakse opskrbiti."
"Ummi Habiba je upitala Allahova Poslanika:
Allahov Poslanica, nasa zena koja se uda dva puta, pa umre, kojem od njih dvojice ce pripasti na drugom svijetu? Pripast ce plemenitijem po vladanju, Ummi Habibo! Cudoredje ide sa dobrom ovog i onog svijeta."
"Cuvajte se lijepe zene koja je loseg porijekla i odgoja."
"Cuvajte se sedan stvari koje upropascavaju onoga ko ih cini: sirka, sihra, ubijanja na pravdi Boga, kamate, imetka siroceta, bjezanja sa bojnog polja i potvore za blud pobozne i cestite vjernice."
"Allah najvise prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuce braka."
"Kada neko od vas hoce da zaprosi neku zenu, ako moze da kod nje vidi ono sto ga privlaci da se njome ozeni, neka vidi."
Inace sto se tice praznovjerja koje je nazalost rasprostranjeno u Bosni, da se ne zeni izmedju dva bajrama, tj. izmedju Ramazanskog i Kurban bajrama to je samo praznovjerje. Zapocinjanje bracnih intimnih odnosa u mjesecu sevvalu (brak izmedju dvabajrama) bi bio lijep ako za to postoji mogucnost, zbog hadisa ‘Aise r.a. koji biljezi Muslim, a u kojem se kaze:
"Allahov Poslanik me ozenio u mjesecu sevvalu i zapoceo bracni intimni zivot u tom mjesecu. Koja je od zena Poslanika a.s. imala veci udio kod njega od mene?
Kaze Urve: Aisa je smatrala mustehabbom da zene zapocnu svoj intimni bracni zivot u sevvalu."
Imam En-Nevevi kod komentara ovog hadisa kaze da Aisa r.a. sa ovim pobija dzahilijetsko vjerovanje. Naime obicno su sujevjerni ljudi iz dzahilijeta neosnovano smatrali pokudjenom zenidbu i zapocinjanje sa bracnim intimnim zivotom u mjesecu sevvalu zbog vjerovanja da samo znacenje tog imena (njegov korijen glasi "sale" a znaci: otici, razici se, postati neslozni, izgubiti moc,
prepasti se, bojati se itd.) ima negativan odraz na tako vaznu stvar kao sto su bracni intimni odnoi i njihov pocetak. To se suvjevjerje prenjelo i u nase dane i u nasu zemlju, tak oda ima izreka: Ne zeni se izmedju dva bajrama, odnosno ne zeni se u mjesecu sevvalu koji nastupa odmah iza ramazana."
"Zenite se, jer vam zene doista donose blagoslov u kuce."
"Trazite nafaku stupanjem u brak."
"Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera."
"Ne uzimajte zene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota moze upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak moze uciniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove poboznosti, jer cete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge."
"Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od naseg pravca udaljava se od nas."
"Sklapajte brakove i radjajte djecu; ja cu se ponositi vasim brojem naspram drugih zajednica."
"Zena se uzima zbog cetiri stvari: zbog imovine, radi dobrog roda, zbog ljepote, zbog poboznosti. Drzi se ove pobozne!
"Tri izjave imaju se smatrati zbiljom bez obzira da li su potekle u zbilji ili sali: vjencavanje, pustanje zene (razvod) i vracanje njezino nakon pustanja.
"Allah najvise prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuce braka."
"Kada neko od vas hoce da zaprosi neku zenu, ako moze da kod nje vidi ono sto ga privlaci da se njome ozeni, neka vidi."
"Pristanak za udaju zene koja je ranije udavana je preci od pristanka njezina staratelja, a i od djevojke se trazi pristanak, koji moze biti iskazan i njezinom sutnjom."
"Nema braka bez (privole) staratelja i dvojice pravednih svjedoka."
"Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama."
"Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi."
"Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama."
"Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava."
"Kada neko od vas ima spolni odnos sa svojom suprugom, neka se ne udaljuje od nje sve dok i ona ne zadovolji svoje potrebe."
"Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto ce imati onaj covjek koji objelodani ono sto mu njegova zena povjeri pri spolnom snosaju kao i on njoj."
"Ashabi su razgovarali o planiranju porodice. Jedni su opravdavali postupak, pri polnom odnosu, u kojem su sprecavali spermi da dodje do maternice, ejaklukacijom van zenskog spolovila. Drugi su sumnjali u to. Pitali su Poslanika a on je rekao:
Radite sto zelite, ali bice onako kako Allah odredi. Od svake vode (sperme) ne nastaje djete."
Covjek ce biti nagradjen i za intimni zivot sa svojom zenom. Jedan od slusatelja, koga je ova rijec Allahova Poslanika ne malo iznenadila, zacudjeno upita:
Zar ce covjek biti nagradjen i za to sto zadovoljava svoju strast? - na sto mu Allahov Poslanik odgovori: "Zar ne znas da bi ucinio haram ako bi svoju strast zadovoljavao na nedozvoljen nacin, zato, ako je zadovoljava na dozvoljen nacin, bice nagradjen."
"Objelodanite stupanje u brak, a vjeridbu drzite u tajnosti."
"Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlaksi opremom."
"Jedan dan gozbe na svadbi je sunnet (obaveza), dva dana su dobro djelo, a tri dana su vec znak hvalisanja i zelje za prestizom."
"Kada se zenio Poslanikov drug Abdurahman ibn Avf, Allahov Poslanik mu je rekao:
"Sve sto je ovdje napisano a nije u suprotnosti sa Qur'anom i Hadisom je samo Allahovo djelo, sve drugo je samo moja rabota"
Nakon duzeg posmatranja i studiranja "Bosanskog braka" odnosno "klime" unutar porodicnog zivota ljudi sa balkana, javila se u meni potreba da sastavim ovaj tekst. Velika vecina danasnjih "Muslimanskih" brakova, narocito nasih Bosanskih lici na sve drugo samo ne na pravi Islamski brak.
Vecinom Muslimanski muskarci zele biti idealni muzevi. Bez imalo sumnje Muslimanke bi vecinom zeljale biti udate za takvog muskarca. Ni sam neznam iz kojeg razloga, ali vecina muskaraca nisu ni blizu idealni muzevi, te ce mnoge zene zasigurno reci da nisu udate za idealnog muza. Zasto je toliki razmak izmedu nasih ocekivanja i realnosti? Da nije mozda zbog toga sto je to u prirodi muskarca ili mozda zbog toga sto neznamo kako izgleda taj idealni Muslimanki muz.
Mnogi muskarci koji traze da se zene "prodaju se" odnosno prvo sto zele da istaknu, naravno ako to posjeduju, jest njihova diploma tj. da su doktori, inzinjeri i financijski osigurani. Muslimanske zene izgleda da traze kao prvo da je muskarac financijski stabilan i da naravno ima univerzitet. Ali veoma rijetko i muskarci i zene spominju da su im bitne, odnosno da daju prioritet karakteru i vjeri.
Vecinom su to za njih sporedne stvari ili stvari koje se tek spomenu kada se prvi "test" polozi. Mnogi od nas misle da je muskarac idealan muz ako zaraduje podosta novca i dolazi iz neke ugledne familije. Takode razvod brakova u svijetu pa tako i kod Bosanaca i drugih Muslimana je u stalnom porastu. Bolje receno drasticnom porastu zbog cega se mnogi danas tesko usuduju uopste i pokusati zivjeti u braku. Vecinom nalaze rjesenje u tome da zive zajedno ali ne i vjencani, odnosno ne-islamski.
Po kojim to standardima da ocjenjujemo ko je idealan muz?
Mi Muslimani nase procjene o tome ko je idealan muz baziramo na Allahovoj uputi i Sunetu Muhameda (a.s), a ne prema standardima koje nam svakodnevno nudi TV i kultura u kojoj zivimo ili gdje smo rodeni, a ponajmanje prema nasom materijanom mentalitetu.
Idealan muz bi svakako pored poboznosti i karaktera trebao da uzme ponekad savjet svoje zene, komunicira na fin nacin sa svojom familijom, pomaze zeni u kucnim poslovima, da bude dobar primjer svojoj djeci, da barem ponekad " zatvori " oci kada vidi neke lose osobine kod svoje zene te da se vise koncentrise na njene bolje osobine i vrijednosti i naravno da dijeli sa zenom odgovornost kad je u pitanju vaspitanje djece.
Jedan od glavnih problema u mnogim brakovima je nazalost temperament, bijes i grubost muskarca. U nekim slucajevima, a vjeruj te ne bas rijetko, desava se da psihicki ili fizicki zlostavljaju i maltretiraju svoje zene i ukucane. Mnogi danasnji muskarci su rodeni u kulturama koje ih uce da moraju biti " macho man ". Ali naravno
Islam nas uci tome da nema nasilja izmedu muza i zene te da muskarci nesmiju biti ona "tiranicka" vrsta oceva kod kojih ce djeca da napuste dom i izaci iz kuce prije nego budu sposobni za svoj samostalni zivot. Moramo po svaku cijenu da razdvojimo nase ne-muslimanske kulture od Islama. Idealni Muslimanski muz bazirace svoje ponasanje na Islamu a ne na Bosanskoj, Balkanskoj, Arapskoj ili Zapadnoj kulturi.
Drugi veoma veliki problem u brakovima je nesposobnost muskarca da uzme savjet svoje zene i da saslusa sta ona ima reci. Ali to nije samo greska u porodici vec i kod cijelog umeta koji bi trebao da praktikuje koncept " Shure " (savjetovanje). Mnogi ljudi misle da su samo oni upravu a drugi ne. Mnogo ce nam biti bolje ako saslusamo sta drugi imaju reci i da im pokazemo da imaju udjela u procesu gdje ce se donijeti neka bitna odluka.
Danas vlada velika razlika izmedu nacina na koji se danasnji muskarci odnose prema svojim zenama od onog nacina na koji je se Muhamed (a.s.) ophodio sa svojim zenama. U jednom predavanju predpostavljam nekom hadisu se govori o tome kada je Muhamed (a.s.) spavao sa svojom zenom Aisom, te da su bili pokriveni jednim pokrivacem i da je on trazio dozvolu od nje da ustane da bi obavio namaz.
Treca velika greska koja se cini u braku je naime ta da muskarac zaboravlja da pomogne zeni u kucnim poslovima i u vaspitanju djece. Muhamed (a.s.) je pomagao u kucnim poslovima te muskarac nemoze biti idealan Muslimanski muz, odnosno ni blizu " dobrom " muzu ako cijelu odgovornost kod vaspitanja djece ostavi zeni.
Kao idealan otac najljepsi nam je primjer nas Poslanik Muhamed (a.s.) On je ujedno i najbolji primjer kakav treba da bude odnos izmedu oca i djeteta. U nekim predavanjima koja su bazirana na hadisu pripovijeda se kako je Muhamed (a.s.) ustajao zbog svoje kcerke Fatime, ljubio je te kad bi ona njemu dolazila nudio bi joj svoje mjesto da sjedne.
Ovo je se sve desavalo u vrijeme kad su ljudi vise pridavali vaznosti sinovima nego kcerima. Sa ovim jednostavim postupcima, Poslanik nam daje primjer kako da iskazemo nasu ljubav i paznju prema djeci. To je ujedno i nuzna osobina jednog idealnog Muslimanskog muza.
Biti idealan muz ne ostaje samo u granicama braka. Cak i u slucaju razvoda braka Muslimanski muz mora da tezi ka tome da bude najbolji ex-muz. U svakom slucaju ne smije u braku biti " mister perfekt " a u slucaju razvoda da se lose ophodi sa svojom bivsom zenom.
Iz svega ovoga proizilazi da biti idealan Muslimanski muz nema nista ili veoma malo veze sa svotom novca koju on posjeduje, sa njegovom fizickom ljepotom ili sa njegovim poslom. Prije svega bitna je njegova vjera u Allaha, njegovo znanje o Allahu i njegova zelja da slijedi Allahove upute, da slijedi Poslanikov primjer " sunet ", te njegova privrzenost i pozrtvovanost za pravdu, istinu i iskrenost cak i u teskim situacijama.
Idealan Muslimanski muz treba takode da bude skroman, ljubazan, blag, obziran, brizljiv, otvoren za savjet, voljan da saraduje sa ostalim clanovima porodice a ne da diktira pravila, da pomaze u kuci, da bude ukljucen u odgoj i vaspitanje djece, te da nikad nevara bilo to fizicki ili mentalno.
Bez sumnje ovo su visoki zahtjevi, narocito za nas balkance. Biti idealan Muslimanski muz zasigurno nije jednostavno. Da bi to postali potrebno je voditi " dzihad " odnosno veliku borbu protiv nase sebicnosti, egoizma, bijesa, ponosa i arogancije.
Sada bih naveo nekoliko Islamskih principa za sve one koji imaju nijet da upoznaju potencijalne bracne drugove.
Kao prvo upitajte sami sebe zasto zelite da se udate odnosno zenite?
"Zato sto su svi moji prijatelji i prijateljice to isto ucinili"! Zasigurno to nije legitiman razlog za brak. Takode ovo je dobro pitanje da sebi postavite i ako se nalazite pred finalnom odlukom dali da se udate ili zenite sa osobom koju vec znate. Ovo ce vas podsjetiti na pravu svrhu braka iz Islamske perspektive.
Gledajuci iz Islamske perspektive brak je dio vjere i dio Suneta Poslanika Muhameda (a.s). Takode kod donosenja finalne odluke treba da imate na umu da je to neko " skim zelite da gradite familiju ".
" Brak je opredjeljenje i odnos koji zapocinju dvoje na ovom svijetu i ako bude kako treba da bude, nastavit ce se inshAllah i u Dzenetu ".
Drugo veoma vazno pitanje je: Sta trazim kod buduceg bracnog druga?
Nas Poslanik Muhamed (a.s.) je jednom prilikom rekao:
" Muskarci uzimaju zene iz cetiri razloga: zbog bogastva, ugleda, ljepote i njihove poboznosti, ali zenite onu koja je pobozna i uspjecete ".
Ovo takode vazi i za zene.
Nazalost danas izgleda da je poboznost zadnja stvar kad se bira bracni drug koji ce nas pratiti kroz cijeli nas zivot. Zadnja stvar a kod mnogih Bosanaca i Bosanki nebitna ili prepreka.
Prema nekim statistikama danasnjim zenama je mnogo vaznije da joj je muz doktor ili advokat nego da je bogobojazan. Pri tome zaboravljaju na jednu stvar. Onaj muskarac koji se neboji Boga i nema vjere kad tad ce je prevariti ili uciniti joj nesto golemo nazao. Naravno tad ce se od nje ocekivati da to sve oprosti i zaboravi. I prica pocinje iz pocetka.
Ni muskarci nisu mnogo bolji kad biraju. Kod mnogih prvi zahtjev je da ona mora biti lijepa i da ima perfektno tijelo.
Ako zelimo da imamo zdravu Muslimansku porodicu onda nam Vjera treba da bude na prvom redu.
Brak nije nesto gdje sam mozes da sve obavis. Potrazite pomoc od nekoga koga poznajete narocito roditelja, rodbine ili Imama da vam pomognu kod vaseg traganja za pravom osobom.
Cak neki i ne-muslimani su uvidjeli da je to bolji nacin da se nade bracni drug nego nacin na koji danas mnogi cine trazeci po nocnim barovima i klubovima. Cesto se upuste u irgu gdje nema pobjednika. Razocarenje iza razocarenja. Neke ljubavi iz bajke.
Ali ukljucivanje drugih osoba u proces traganja za zivotnim drugom neznaci da ta treca osoba ima pravo da vam kaze dali da uzmete tu osobu za bracnog druga ili ne. Ta treca osoba treba samo da vam pomogne da pronadete vazne informacije o potencijalnom bracnom drugu. Odnosno treba vam pomoci kod vaseg " testiranja " dali je ta osoba dobrog karaktera, ponasanja, povjerljiva, iskrena i dali zna respektirati druge.
Ta treca osoba koja vam treba pomoci kod traganja treba prije svega da bude vasa povjerljiva osoba koja vas dobro poznaje i koja zna sta vi zelite. Takode treba da bude upoznata sa Islamskim principima.
Za one koji imaju u Islamu odgojene roditelje izbor za pomagaca bi trebali biti roditelji, jer vas oni najbolje poznaju ili barem bi trebali da vas dobro poznaju. Ali vi ste ti koji treba da donesu zadnju odluku kada je izbor bracnog druga u pitanju. Na vas ne smije biti izvrsen ni najmanji pritisak pri tom izboru.
"Uvijek kad se muskarac osami sa zenom sejtan je treci"
Iz ovoga se vidi da treba da izbjegavamo sastanke kod kojih bi moglo doci do stvari koje bi nas izvele iz Islama.
Stavite ruku na srce i kazite da ste bili sami sa suprotnim polom a da nije doslo do intimnijeg odnosa pa makar to bio i zavodnicki pogledi !!!
Ja licno tvrdim da nema toga. Sastanci po hotelima sa potencijalnim bracnim drugovima svakako da su po Islamu zabranjeni.
Zasto ne sastajati se negdje gdje se nece previse biti usamljeno i gdje je sansa manja a u najboljem slucaju iskljucena da dode do intimnijeg odnosa?
Svrha susreta i price mora ostati dakle u okviru Islamskih principa. To znaci da netreba imali razgovore sexualne prirode.
Takode ti sastanci i razgovori ne treba da budu samo kao obaveza da se sastane i prica vec treba da se jasno da do znaja koje se namjere imaju i ako jedno od vas dvoga neosjeca se fino treba da sto prije prekine odnos prije nego sto ce drugu osobu to poslije boljeti jos vise.
Najcinicnije je da date osobi do znanja da vam se svida i nakon nekog vremena najendom bez razloga prekidate vezu. Tad najvise boli. Znaci napocetku se vec moze osjetiti neka povezanost ili neka odbojnost. Ako napocetku niste sigurni da je to ta zena ili da je to taj muskarac vaseg zivota ja vam licno preporucujem da takav odnos odmah prekinete.
Sa takvim prekidom osiguravte da ta druga osoba nebude previse povrijedena u takvim situacijama. Ako to ucinite onda ostajete u granicama Islama inshAllah. Igra sa tudim osjecanjima je nesto sto moze boljeti dugo a svakako nije nimalo Islamski. Boj te se Bozije kazne. Bog oprasta ali ljudi tesko.
Kada je pitanje o seksualnim aktivnostima potencijanog bracnog partnera tj. dali je on/ona ima- o/la prije neke seksualne odnose, onda to treba da se na samom pocetku razjasni.
Imajte pritom na umu da "bludnik zasluzuje bludnicu" a ako je ipak jedno od vas cinilo blud a druga osoba ne onda je na vama dali mozete preci preko toga ili ne.
Moj licni savjet je: iskrenost je bolja od bilo koje lazi. Stiditi se trebamo samo Allaha za svoje grijehe a ne ljudi. Uglavnom sto cistiji udete u brak bez i bez najmanje lazi, veca vam je sansa da sa tim bracnim drugom ostanete zajedno do kraja zivota.
Laz je onda kada vas neko nesto upita a vi ne kazete istinu. Bolje je da sto manje pitate jer postoji manja sansa da vas neko slaze. Ali svakako pitajte one stvari koje su po vasem misljenju presudne za brak.
Prva stvar sto treba na samom pocetku da pitate jest : koliko vas potencijani bracni drug poznaje svoju vjeru i koliko se pridrzava toga..
Traziti brak je nesto sto je veoma preporuceno u Islamu.
Puno srece prilikom izbora zaista zelim svima, jer vremena su veoma teska kad je brak u pitanju. Najlakse je se udati i ozeniti ali najteze je pronaci tu pravu osobu, tu nasu sudenu ili sudenog. Nemozemo popiti pivo kojeg slucajno nademo na stolu i onda reci pa eto bilo mi je sudeno da ucinim gresku i da ga popijem. Nadam se da shvatate sta sam zelio sa ovim reci.
Moli te se Bogu da vam pokaze znakove na putu do vaseg buduceg bracnog druga. Ako iskreno Ga budemo molili, inshAllah On ce nam dati znakove samo ih mi treba da pronademo i protumacimo.
Nadam se da ce ovaj test dovesti neke od nas na razmisljanje o sadrzaju ovog teksta te da ce nas Insh'Allah navesti na put koji vodi ka braku i bracnoj sreci.
„O vjernici, namaz obavljajte i Gospodaru svome se klanjajte, i dobra djela činite da biste postigli ono što želite.“ (EI-Hadždž, 77.) "I grmljavina veliča i hvali Njega, a i meleki, iz strahopoštovanja prema Njemu;
On šalje gromove i udara njima koga hoće - i opet oni raspravljaju o Allahu, a On sve može." (Ar-Ra'd, 13.)